23:51
31.jul.2011
mitt lille land

Hadde på meg dette en av de siste fantastiske dagene i Hvar. Vi dro ut sent for å spise frokost, og komisk som Maria er, spurte hun etter frokostmenyen klokken 3 på dagen, de lo av oss. Savner det allerede.

Kom også på at jeg ikke har nevnt noe om tragedien som har hendt her i landet vårt, og det har ikke vært med hensikt, jeg har bare vært en av dem som er flinke til å leve utenom. Jeg har veldig veldig lite å si, foruten at jeg har aldri vært mer stolt av landet vårt enn det jeg er nå for tiden. Jeg er så stolt over hvor fantastisk bra samhold vi har, og at vi lever opp til nettopp det vi er, verdens beste  land å bo i. Nummer 1!!

Jeg kunne ikke vært gladere for at mine nærmeste har det bra. Jeg kondolerer dypt til de rammede, deres familier og bekjente og mine tanker går til de taptes liv, og deres etterlatte kjære.

02:13
30.jul.2011
DEL 1 Petrovac - Hvar

Har ikke fått de beste bildene enda, men ser ingen grunn til å la vær å starte uansett! Har jo så mange råe bilder på mobben. Hver gang jeg skal fortelle om opplevelser syns jeg det er ekstremt vanskelig å starte, og føler egentlig at det kommer delvis med tiden, men skal prøve så godt jeg kan å fortelle det viktigste,fineste og morsomste! Selv om jeg sikkert må, eventuelt burde holde deler av dette for meg selv...

Før jeg dro: Kjedet meg så ekstremt så ekstremt lenge.. det var fire timer til jeg skulle dra, hadde dusjet, stellet meg og pakket klart, og hadde bladd gjennom alle bildene på artige.no. HVA GJØR MAN DA.

1. søvnig og glad i sin ekle billebag på flyplassen. Vi sov faktisk der! bretta ut baggen på det beste skjulestedet i verden og sov oppå kjoler og shortser og et som var. sååå comfy... 2. Johannas frokost. du ser hun spiser som en gris bak der også. Neida! Med måte. 3.her var det en som var redd for å fly, for å si det sånn. han turte ikke engang sove uten å være klar for alt. Var rett før han tok på seg vesten og blåste den opp, hvis du skjønner hva jeg mener!!

flyutsikten over Kroatia. Vi landet i Dubrovnik men ble hentet og var i Petrovac, Montenegro i en uke først. Vi var veldig klare for disse fargene, dette været og middelhavet hver dag!!

Bademadrass som vi ble avhengige av, seriøst. Det var så varmt der at vi måtte bade heele tiden. Deilig!

Her snakker vi Baywatch-lifeguards!! Bare se for deg han her løpe langs vannkanten. Det ble hot in here, for å si det sånn. Her kom han bort fordi vi ikke hadde betalt for parasollen. Han var jo ikke der! Så vi tok to.

i Sutomore var det den søteste baren! Det var palmer og bambusstenger med husker som man kunne sitte i og se ut mot havet. Nydelig!

1. Her spiser jeg er slags spesialitet. Små smultringer som egentlig ikke smakte noenting hvis ikke den sjokoladen hadde vært på. Jeg spiste en hel eske så eg ble dødens kvalm. ALDRI IGJEN. Og da vi kom tilbake til Babba igjen, hadde hun tilfeldigvis laget slike og kastet ti stykker på alles tallerkner. Jeg la de på Eilen sin, for å si det sånn. 2. Drikker "italiensk is" altså slush. DRITGOD. Og som dere ser er jeg under en parasoll på begge bildene, så det avslører at dette var dagen jeg ble SOLBRENT. For første gang i mitt liv var jeg ordentlig solbrent, så jeg var flink pike og skygget unna. LOL

Standard utseende på flipflopsene, fordi det var så VARMT, at vi måtte ha på sko de fem meterene ned til vannkanten. Vi brant oss under føttene!

søte kveldsjenter da vi ventet på bussen til Sutomore. Den bussen var så trang, og vi måtte stå! Vi spurte om den ene bussen gikk til Sutomore også begynte de å LE, og var helt satt ut og begynte å snakke med hverandre om hvor dumme vi var som ikke kunne lese og alt. HVIS DERE LESER DETTE, vit at dere er duster. Jeg snakker faen ikke serbisk... dette er forresten en app på mobben min. PUDDING CAMERA.

Dere aner ikke hvor bra jeg har hatt det. Men det er maaaange fler bilder, og mye mer og dele, så jeg skal forklare og vise dere, så dere kan forstå. Og om du er en av dem som har en reise i vente - nyt det! Og drikk melk og vann før du drar, det er nemlig 56723568 ganger bedre her i Norge.

20:07
27.jul.2011
sliten røver hjemme fra ferie = liten oppdatering avec photos

jeg! har nettopp kommet hjem og det er ubeskrivelig herlig å lukte vår friske luft, drikke melk og høre norske mennesker prate. deilig å se eget hus innenifra og sitte i sofaen. ah! det er sant at noe av det beste med å reise er å komme hjem igjen. jeg spiser nesten BRUNOST bare fordi jeg kan! (herregud jeg GJØR det jo ikke da)

mobilen min overlevde.. helt frem til dag nummer 13! EN DAG IGJEN, og skjermen er plutselig svart. vi gikk fra hula hula after beach, og husker jeg ga navnet mitt til en eller annen (kanskje derfor en viss TIMO har lagt meg til på facebook?) og så husker jeg ikke mer før jeg var hjemme og hørte at jeg fikk ti meldinger fra alle jeg delte ut nummer til og sa vi skulle møte, men uten å se skjermen. drinkene på hula er FARLIGE, ikke drikk dem. den kvelden la jeg meg klokken 21.30.

Berlin

i monertn kaller de det FANTO! LOL

så en skalla jente på stranda:P hun var fotogen

sutomore, ute å spiser

Her vet jeg faktisk ikke hvor vi er..

en start!!

Må nok dele reisen opp i flere deler. dette skrev jeg igår, og skriver mer når jeg ikke ligger som en slakt på sofaen.. Har vært på jobb og er sliten etter 20 timers hjemreise (buss, ferge, buss, taxi, fly, flybytte, nytt fly, buss, overnatting, buss og buss. ikke minst den jævlig lange gåturen opp stien med bagen alene i varmen, som pleier å ta to minutter, men sm sikkert tok ti!!!) Men på den positive siden har jeg fått TO PAR sko i posten og verdens fineste smykke. i'm happy

Det er sykt hvordan vi var på hula hula after beach den dagen det frykteligste skjedde med Norge. Vi nøt solnedgangen og noen norske vi ble kjent med fortalte tilfeldigvis hva som hadde skjedd. Det virket ikke ekte, vi skjønte ikke hva som hadde skjedd, og vi hadde ingen informasjonskilder. Hva kan man gjøre? Vi gjorde det vi kunne, jeg leste VG nett på mobilen flere ganger daglig for å oppdatere meg, og har seriøst lest alle artiklene om det. Vi tente lys for tapte liv og sørgende etterlatte, og dobbeltskjekket at alt var greit med våre egne. Det var ekstremt skremmende, min far kunne vært skadd!

02:17
21.jul.2011
en av mine favoritt følelser er følelsen av frihet. flyter i middelhavet uten bekymringer, hva tenker du?

Dette er faktisk meg i petrovac. Har det sinnsykt bra. Dro ifra to fine jenter i montenegro igår, og det er trist, men må tenke at dette er en ny ferie. LOL at det er yatch-week her!!! Det ler jeg av. Hundre pappagutter her, og ekstremt mange nordmenn! Vel jeg har masse å dele, og er ganske flink til å ta bilder til meg selv og dere av alt som er fint (og ikke, idag så jeg nemlig bilde av en giga crocs-sko). Hvar er virkelig fint. Nam! Men gleder meg også til å være i eget land og hus og virkelig slappe av. Blogger forresten fra mobilen som vil si at jeg ikke lenger har 2001-type mobil.. hehe. Kjeft meg huden full, for jeg vet det! Jeg vet. Nå skal jeg høre mer piano før jeg sovner med et smil og vifte i taket! Hilsen ferie-meg.

15:39
10.jul.2011
Montenegro, Kroatia med favorittjenter snart!

Jeg har pakket kofferten full av skjørt med blomster på, brune chunky heler, solfaktor 30 og rene truser. jeg er så ready to rumble at jeg kan ikke forklare det engang! Har kjøpt spotify premium så jeg kan høre på musikk på flyet, ny eos så jeg har kysseklare lepper og fjernet gammel neglelakk. Jeg skal ha på meg en comfy bukse, så jeg trygt kan sove på flyplassen i skje med to favorittjenter uten å bekymre meg over rumpesprekk og bollemus, og en helt ok tynn men varm nok genser for situasjonen. Jeg har med meg skjerf istede for nakkepute, og solide ørepropper for å unngå å bli forstyrret av barneskrik på flyet. Lommeboken har fått litt etterlengtet euro inni seg og sikkerhetskortet er med, så mamma kan redde meg i tilfelle kortet streiker eller at jeg blir blakk....

Jeg har lyst til å proppe innlegget fullt av skryte-bilder for å vise hvor fine steder jeg nå skal besøke, men hater det egentlig selv. Men hvis dere trykker her så kan dere gå inn å se på en av sidene selv og lese!! hvis dere vil. så får ikke jeg engang skylda for å skryte. jeg har allerede lovet å knipse tusenvis av bilder, og det skal jeg. Av både natur, opplevelser og antrekk. Tre fantastiske ting å se tilbake på, spesielt om 10 år, når jeg sikkert undres over hva jeg tenkte på da jeg styrtet en så stor drink iført bestemorkjolen. Stilen og sjelen utvikles paralelt, vet dere. eller?

Jeg har funnet ut at å blogge fra mobilen koster 357893 kroner i sekundet, men jeg er ganske sikker på at de har internettkafé, så skal prøve å vise at jeg lever (frykt det verste hvis ikke). Jeg beklager også for forrige innlegg, og et sykt fattig fravær. Det er jo nå jeg burde blogget som en helt av mange grunner! Jeg reiser jo bort, så jeg ikke kan blogge på to uker, og jeg har ligget syk inne, foruten noen turer til byen for å ordne ting til turen, så jeg har hatt masse tid! Jeg har i hvert fall bakt disse en dag denne uken, og anbefaler dem. NAM for faen.

Nå har jeg endret ringetone til Teenage Crimes fordi den skriker sommer da den topper "lader opp til Montenegro" på spotify. Jeg er nydusjet, innsmurt i mangoduft, med nylakkerte negler og blafrende maskaravipper i tillegg til naturlige roser i kinnene som et resultat av spenning (egentlig fordi jeg alltid er rosa i kinnene..... alltid....).

jeg har spist frokost og pølse og potetstappe til middag fordi jeg er alene. Og jeg har forresten skrevet dette innlegget siden igår. igår kveld, nå klokken 14.00 og sikkert senere før jeg drar. husk: pass, neglelakk, mobillader, veske og lommebok, pencilin.

15.32 og jeg kjeder meg! hvorfor pakket jeg alt ferdig igår? Jeg pleier jo å suge til å være så flink. og nå skulle jeg ønske jeg hadde noe å gjøre. kan alltids se norsk tv før jeg drar, men det er liksom ikke det samme som når jeg bare er hjemme. nå vet jeg at jeg skal dra om noen timer og det er kjedeliiig her. og! jeg er skikkelig irritert fordi ingenting jeg har bestilt kommer før jeg drar. jeg har bestilt fra idie.se for lenge siden, og det tar evigheter, tydligvis. også en øredobb fra en blogger, og to par sko fra nelly som var i oslo igår, og dvs jeg får de ikke før jeg er hjemme.
Har bestilt en ørecuff og en hårcuff fra idie, et par boots fra nelly, rosa mary jane pumps fra nelly og en slags choker. Ville ha dette før jeg dro ! :( (første smiley på bloggen) og jeg ble verre med sykdommen(halsbetennelse altså) igår, men har ørepropper så antar jeg kan sove det bort på flyet...

Fant ut at jeg poster den nå, og oppdaterer bare senere. ja! med bilder altså, så stay tuned (lolius)

Fyfaen, nå har jeg fått hovent øye. det er så ekkelt at jeg har ikke ord.. hadde et ekkelt hår på øyet, og måtte ta av maskaraen, så nå blafrer ikke vippene for å si det sånn! jeg har sånne pollenøyne, vet dere, og det klør skikkelig, men jeg skal ikke klø. ikke mer nå.

All is good, jeg må stikke! Har koset med Rino for siste gang på to uker og jeg GRÅTER! (neida) send bilder av han, mamma!!!

XD

fikk seriøst cola-glass på mcdonalds... PERFEKT med oboy oppi

retro partybilder, KULT!

NÅ DRAR JEG FAKTISK, er det ikke sykt? joda. ææh. snakkes!

14:11
06.jul.2011
herregud

these past couple of days har jeg vært syk! er det enda, men har ikke orket å blogge før nå. så nå har jeg min første pencilinkur ever.. eller mamma sier at jeg hadde maasse bruk for det som mindre.. pilleavhengig?

jeg har faktisk svært lite å dele, og det er kanskje også litt derfor jeg ikke har blogget. Jeg kunne beskrevet hvordan det føltes da jeg rullet rundt på sofaen i smerte på en dyp og rivende måte, men nei. jeg får fortelle om hove! (i frykt for at jeg kun gjør det for å gjøre det og det ikke blir like bra beskrevet som det kunne blitt)

For det første stod vi i kø i hundre år og allerede der begynner folk å bli fientlige..så gå foran meg da!! og maria fikk bag-skille i solen! HAHA! uansett så brukte vi hundre år på å sette opp teltet igjen, fordi vi måtte snu det 4237 ganger og så stramme der, og sette pluggen under noen andres telt... LOL.

På forhånd så er dette maria sine bilder, mitt kamera er lost desverre.

dette er katharina og det fine håret. bak der ser dere haters #657 som hvisker og tisker....

en av de null gangene johanna var på toppen. jeg og eilen derimot!!!!! vi lever i skyene

eilenom, verom, katharino, johannom, marom

jeg tror ikke det johanna! ser du ikke han gremmes. du kan få bassisten bak der. this guy wants something else....Her har johanna forresten fått skjenkebånd! gratulerer til henne med dagen som var! lovelove

her er ole på skjekkern og eilen gir han tommel opp for valg av potensiell lovebird. se så sterk han er da!!

her er jeg og maria på vårt lureste ( eller ikke lureste ). etter en kartong vin, kanskje?

her er telt-g'sa

jeg og eilen er i hjørnet.. det er vi som lever i skyene. dette er selvsagt grunnen til at vi er øverst også her på bildet

chug chug chug

her er vi i partytelt number one! fint siden det regnet og det finnes søte mennesker innenfor portene

jeg fant forsåvidt ut at jeg tydeligvis (????? uenig selv, seff) suger i jæren og stavanger og sandnes-dialekt...

.. og at det ikke er lurt å ha banan i vesken, selv om et mellommåltid er bra. den skvisa nemlig ut i veska mi! som var ny!! fyfaen. hva har jeg gjort? og mobilen min ble ødelagt av antibac! og den er ødelagt for alltid. hva er det med meg å ødelegge alle mobilene jeg har?
Også fant jeg ut at det finnes en type publikum på odd future som HATER meg og mine venner. found out that the hard way...

okei dette er et veldig veldig rotete innlegg, og det kan hende jeg må slette det senere. Men la gå for nå.

21:24
02.jul.2011
beautiful pictures

nam. jeg er hjemme frra hove. trøtt, så jeg legger meg